Så har det hänt igen, utbrottet på dålig design och dålig marknadsföring. Jag kan som vanlig konsument och tv-tittare inte förstå hur man som tillverkare av diverse produkter snålar så i produktionen så att själva slutprodukten blir totalt värdelös. Visst, jag kan förstå att man vill att ens produkt ska så billig som möjligt att så många människor har råd och vill köpa dem. Ett exempel; För en tid sen inhandlade vi en rosa (!) sopborste med skyffel. Denna kostade oss 39:- och vi tänkte att vi gjort ett klipp! Den var både billig och tillfredställde elins ha-begär-av-rosa-behov. Så vi slog till.
Väl hemma så ska jag sopa upp lite barr och dyligt. Jag sopar och sopar och när jag fått ihop en lagom hög så tänkte jag att jag skulle applicera högen på skyffeln. Så jag tar ett stadigt grepp i kvastskafftet och börjar föra högen mot den gummerade kanten på skyffeln...men vad händer då...med snopen blick kan jag konstatera att skräpet har hamnat under skyffeln (!), jag tänker - Vafan, jag måste ha lyft skyffeln precis när jag sopade dit högen...så jag gör ett nytt försök, men samma fenomen inträffar.
Då ser jag att själva skyffeln är böjd i en konvex...eller är det konkav..hmm..lär man aldrig skillnaden...skit samma, skyffeln är böjd och det bildas alltså en glipa mellan golv och kanten på skyffeln....varför i h-lvete producerar man ens sån här skit! Kan dom inte låta oss konsumenter få betala några kronor till för att få en fungerande produkt!
Istället så tvingas jag ju nu gå till ett konkurrerande företag och inhandla en dyrare produkt. Alltså har jag nu slängt bort tid och pengar på grund av ett "designer" inte gjort sitt jobb! För mig är det obegripligt...lika obegripligt som att företag satsar så otroligt mkt pengar att producera värdelös reklam. Tex Rustas senaste "storsatsning" där det är en massa folk som berättar en liten story (gärna med rim) om hur dom fått tag i sin "fantastiska" produkt...detta gjort på ett sånt B:igt sätt att det ser ut som att producenten samlat släkten och tagit sin hemma-kamera och satt igång att "producera"...fy fan, tror dom på fullaste allvar att den typen av reklam förstärker deras varumärke? För mig hade det lika gärna gått med en skylt där det stog: Rusta, åk dit! och sen inge mer.
Sen en annan "favorit" som kommit starkt på sista tiden är Vårdguiden....fast den kanske inte är så dyr med tanke vilka fruktansvärda skådisar dom fått tag i....men asså allvarligt, kunde ingen ha sagt på måndagsmötet när reklambolaget presenterade filmen för ledningen att: Nja, den kanske inte riktigt var vad vi tänkt oss...
jaja...
Men annars mår jag bra!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
7 kommentarer:
Såja såja, tänk vad lite du hade haft att störa dej på om allt funkat som de skulle... men ja jag kan ju inte annat än att hålla med... men du jag tror jag vet varför vårdgrejsreklamen blev godkänd, just för att den var ett måndagsförslag (måndagsexemplar) Bra att de e bra annars iaf...
Konkav eller konvex??
Tänk så här: Konvex=handens utsida där det kan "växa" hår
Konkav= handens insida, växa blir inte av...;o)
Ni kanske bara hade otur att få en som var felgängad eller jag som hade tur som fick en som fungerar som den ska. Tänkte oxå dra exemplet med handen.. kupa handen och du har en konvex sida och en konkav, den konvexa är där det VEXer hår. Lycka till med städningen!
Det kanske EGENTLIGEN inte hade med själva borsten eller skyffeln att göra, utan färgen? :P
Kramar
Borstbolaget skiter väl i om du (och alla andra kunder) blir missnöjda. :-) Om de har den billigaste prylen, så får de väl en massa köpare - även om det är engångsköpare. TYDLIGEN tjänar de pengar på det ändå. Men det var fint att du gick med på en rosa borste. Fridens. /Rana
Jamen det är ju helt underbart att det inte enbart är jag som blir såhär upprörd av dagens i-landsproblem ;)
Mera sånt, go Stefan go!!!
Haha har du köpt sopen på Mique? jag har nämnligen också en rosa som kostade 39 kr och som jag flera gånger gått i gång på...funderar på om man måste lägga lite mer pengar får att få bra grejer?
/J.O
Skicka en kommentar